zondag 1 oktober 2017

Idee!

Bij de tentoonstelling in Alkmaar, leverde ik het bonnetje in uit het kwartaalblad van het Quiltersgilde, voor de 4 stofjes die verstrekt werden.
Vier lapjes van 25x25cm kreeg je met het doel ze te verwerken in een klein quiltje. Je mag ze vrij verwerken maar wel op de voorzijde van de quilt. De maat moet tussen de 200cm en de 300cm in omtrek worden.
Dit is een idee ter gelegenheid van het 35 jarig bestaan van het Quitersgilde.

En de stofjes? Niet mijn keuze!
Ik vind ze echt niet mooi. Dus best een uitdaging.
Maar de afgelopen week verliep de nachtrust niet helemaal naar wens.
En in die nachtelijke uren ontstond het beeld van een quiltje zoals die zou kunnen worden. Het beeld was compleet. Alleen nog even maken :-)
Herken je dat gevoel? Je wilt eigenlijk gelijk beginnen.

De volgende dagen er nog even over nagedacht omdat ik toch nog geen tijd had, en toch weer tot een iets ander ontwerp gekomen.
Toen maar gelijk geknipt. En één stof van mijzelf er aan toegevoegd.


Nu dus toch nog even maken. Ach, ik heb tot mei 2018 de tijd.....

Als er veel inzendingen zijn dan komt er een aparte tentoonstelling van. Anders wordt het een onderdeel van de expositie in Deventer in 2018.

Ben benieuwd!

Fijne week
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. De beste ideeën kreeg ik vaak juist als ik de slaap niet kon vatten, of veel te vroeg wakker werd.
    Slapeloze nachten 'wegprikken' was ook een geweldig goede therapie. Voor mij.
    Ben benieuwd naar jouw wakkere ontwerp. En het resultaat.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.